google-site-verification=yhKSz7tqBTicMFtflF6_Y3ek7fifMD5jRew8iu95SQQ איך לבחור מקרן ?
top of page
  • אלון כהן

איך לבחור מקרן ?

מציאת המקרן הטוב ביותר עבורכם יכולה להיות קלה הרבה יותר ממה שחשבתם. כיום יש מאות סוגי מקרנים בעולם , השלב הבא הוא למצוא את המקרן הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם זאת ניתן לעשות ע"י מענה על 4 שאלות פשוטות לגמרי...

1.מה תהיה הרזולוציה של המקרן ? 2.מה תהיה עוצמת האור של המקרן ? 3.עד כמה משקל המקרן וניידות הם גורם חשוב עבורכם ? 4.מה התקציב שלכם ? לאחר הבנה ומענה על שאלות המפתח , נשמח להעביר לכם הצעות מתאימות למקרנים המתאימים עבורכם.


1.מה תהיה הרזולוציה של המקרן ?

חדות ואיכות התמונה במקרן נקבעת בהתאם לרזולוציה בה הוא עובד. רזולוציה למעשה היא מס' הפיקסלים בהם המקרן משתמש על מנת ליצור את התמונה , ככל שיהיו יותר פיקסלים בתמונה כך תהיה גבוהה יותר הרזולוציה.

רזולוציה בד"כ מוגדרת בשני מספרים ,לדוגמה 800X600 , כאשר המספר הראשון מהווה את מספר הפיקסלים מצד לצד ברוחב התמונה , המספר השני מהווה את מספר הפיקסלים בצורה אנכית בתמונה מלמעלה עד למטה.

רזולוציה אמיתית / רזולוציה טבעית : כאשר מדברים על רזולוציה של מקרן , נהוג לייחס חשיבות לרזולוציה ה"טבעית" או ה"אמיתית" של המקרן . אם הרזולוציה הטבעית של מקרן היא 800X600 זה אומר שמספר הפיקסלים הקיימים בתמונה הם 800 פיקסלים (משבצות) לרוחב המסך כנגד 600 פיקסלים המתייחסים לגובה התמונה המתקבלת. במקרנים הקיימים כיום ניתן לראות בנתוני המקרן גם אפשרות לעבודה עם רזולוציות גבוהות יותר דבר המושג ע"י שימוש בטכנולוגיית הדחיסה.הדחיסה אינה נותנת תמונה מיטבית, מכיוון שמשמיטה פרטים הקיימים בתמונה המקורית כפי שמופיעה במקור המשדר ברזולוציה גבוהה יותר. לשם קבלת תמונה טובה יותר מומלץ לעלות ברזולוציה. פער המחירים כיום, בניגוד לעבר הינו שולי, כך שמרבית המקרנים הנמכרים כיום מצויידים ברזולוציה טבעית של 1024X768 -XGA.

רזולוציה גבוהה ויתרונותיה : רזולוציה גבוהה במקרנים מאפשרת להראות פרטים רבים וברורים יותר בתמונה הרבה יותר ממקרנים בעלי רזולוציה נמוכה , וזאת גם מאחר שיש יותר פיקסלים היוצרים את התמונה וכל פיקסל בפני עצמו קטן יותר , לכן הפיקסלים עצמם פחות נראים לעין בתמונה .

אופציות רזולוציה במקרנים :

האפשרויות לרזולוציה טבעית או רזולוציה אמיתית הן : 1.SVGA או 800X600 – הרזולוציה ההבסיסית כיום.בעבר הרזולוציה הפופולרית, בעיקר בשל רמת המחיר הנמוכה שלהם בשוק ובשל איכות תמונה טובה העונה לצרכים של הלקוח בהתאם למדיה  . 2.XGA או 1024X768 – רזולוציה גבוהה – הנפוצה בשוק. מקרנים ברזולוציה זו הולכים ותופסים את מקום הרזולוציה הבסיסית הנרכשת כיום, בהתאם להתקדמות מדיית המחשוב והטכנולוגיה. 3.SXGA או 1280X1024 – רזולוציה גבוהה - נדירה בשוק של היום , מקרנים אלה משמשים בעיקר חברות המפתחות אפליקציות תוכנה או חומרה המומלצות או מחייבות עבודה עם רזולוציה גבוהה במיוחד , זאת על מנת לראות פרטים קטנים במיוחד בצורה חדה וברורה. 4.UXGA או 1600X1200 – רזולוציה גבוהה ביותר – מיועדת לאפליקציות ייחודיות הדורשות חומרת מחשב ברמה גבוהה ביותר , מחיר המקרנים ברזולוציה זו גבוה במיוחד .

איזו רזולוציה מתאימה לכם ביותר ?

אחד מכלי המפתח למציאת הרזולוציה המתאימה ביותר עבורכם היא לבדוק את רזולוציית האפליקציה שלכם,במידה ואתם עורכים מצגות ברזולוציה של 800X600 במחשב , התאימו מקרן זהה לרזולוציה זו , אם אתם עורכים מצגות או כל אפליקציה אחרת ברזולוציה של 1024X768 , התאימו מקרן בהתאם . דבר נוסף , אם אתם מציגים פרטים קטנים כגון מצגות נתונים או מספרים בEXCEL , WORD ,POWERPOINT - מקרן ברזולוציה 1024X768 יתן לכם תמונה ברורה יותר ויספק עבורכם מענה טוב יותר לצרכים.

2. מה תהיה עוצמת האור של המקרן ?

בשוק המקרנים כיום יש מגוון רחב של מקרנים בעוצמות אור בדרגות שונות , יש להבין שככל שעוצמת האור גבוהה יותר מחיר המקרן יקר יותר . ישנם 4 מרכיבים חשובים כאשר בוחרים את עוצמת האור של המקרן :

א. עבור כמה אנשים מיועד המקרן ? ומהו גודלו של החדר ? ככל שגודל החדר ומספר האנשים בו גדול יותר כך התמונה צריכה להיות גדולה יותר והמרחק של המקרן מהמסך יהיה גדול יותר דבר המצריך מקרן בעוצמה גבוהה בהתאם ליחס הנתון.

ב. כמה אור ישנו בחדר ? חדר חשוך יתן את התמונה הטובה ביותר במקרן. במקרים בהם לא ניתנת אפשרות החשכה ובמקרים אשר קיים אור חזק בחדר , יש צורך במקרן עם עוצמה חזקה יותר ,לעיתים , בעיקר במצגות בחדרי ישיבות או אולמות ישנו רצון להציג באור גם כדי לכתוב תוך כדי מצגת , דבר המהווה גורם חשוב בבחירת עוצמת אור חזקה יותר.

ג. האם תקרינו על מסך הקרנה ?

בכל המקרים, תצוגת תמונה על מסך הקרנה תאפשר קבלת תמונה חזקה,איכותית וברורה יותר מאשר על קיר ,לוח מחיק או כל דבר אחר. אין ספק שהקרנה על קיר מפחיתה את רמת הביצועים של המקרן ואת עוצמת האור שלו , יש להבין שהקרנה על מסך תסייע בקבלת תמונה חזקה יותר . (ניתן לראות הסבר מקצועי על יתרונות המסך בכתבה נוספת שבאתר )

ד. מה תציגו במקרן ?

אפליקציות ומצגות המורכבות מחומר לימודי או הדרכות למינהן המצריכות הקרנה באור על מנת לאפשר כתיבה או עבודה תוך כדי , יצריכו מקרן בעוצמה גבוהה אשר יתן מענה להקרנה בתנאי אור חלקיים או מלאים , באופן יחסי . מצגות גרפיות,מצגות וידאו או קולנוע ביתי , יתקיימו לרוב בחדר חשוך , דבר המאפשר בחירת מקרן בעוצמת אור בסיסית.

עוצמת אור

עוצמת אור של מקרן נמדדת במונח המוסכם הנקרא  ANSI  LUMENS (American National Standards Institute ) ככל שעוצמת האור של המקרן תהיה גבוהה יותר כך תגדל עוצמת ה ANSI  בהתאם.  בשוק של היום , המקרנים מחולקים לקבוצות של עוצמות ANSI  שונות :

פחות מ1000 ANSI – מקרנים ישנים ומשומשים בעלי עוצמות הנמוכות ביותר הקיימים עד היום , מקרנים בעוצמות אלה יחייבו הקרנה בחדר חשוך ברוב המקרים . עוצמות אלה משמשות לעיתים לצרכי קולנוע ביתי או למצגות בחדרי ישיבות הניתנים להחשכה. 

2000-3000 ANSI – טווח עוצמות אור אלה הוא הפופולרי ביותר בשוק המקרנים כיום , עוצמות אלה מיועדות לחדרי ישיבות קטנים עד בינוניים , כיתות לימוד וחדרי הדרכה או קולנוע ביתי . בד"כ עוצמות המיועדות להקרנה ממרחקים בסיסיים של חדר ישיבות או סלון . 

3000-4000 ANSI – טווח עוצמות אור אלה נחשב לגבוה במיוחד , מקרנים בעוצמות אלה משמשים לרוב חדרי ישיבות גדולים ואולמות בעלי תאורה חזקה ומרחק הקרנה גדול יחסית. משמשים בין היתר להקרנה על מסכי הקרנה גדולים יותר המאפשרת התרחקות פיסית גדולה יותר במיקום המקרן ביחס למסך .

ANSI 4000 – ומעלה – המקרנים החזקים ביותר , נעים עד עוצמות של12000 ANSI ומעלה , משמשים בד"כ אולמות אודיטוריום , אולמות ארועים גדולים במיוחד , מועדונים. מחירם של המקרנים בעלי עוצמות האור הללו מגיע לעשרות אלפי שקלים במקרים רבים.

3. עד כמה משקל המקרן וניידות הם גורם חשוב עבורכם ?

חשיבות נוספת בבחירת המקרן היא משקלו , זאת ניתן לבדוק בקלות ע"י הבנת הצרכים להם הוא מיועד . אם אתם ניידים רוב הזמן , המקרן האידיאלי עבורכם הוא מקרן נייד וקל לנשיאה . מקרן קל מוגדר כמקרן עד 3 ק"ג , מקרן במשקל זה קל לנשיאה וניידות באמצעות תיק נשיאה מתאים המגיע מהיצרן עם כל מקרן חדש. (ברשותנו מקרנים מיוחדים במשקל אולטרא קל של 1 ק"ג בלבד)

אם כוונתכם להתקין את המקרן במקום קבוע כגון : חדר ישיבות , אולם או סלון , משקלו יהווה גורם פחות חשוב עבורכם.

4. מה התקציב שלכם ?

החלק שכולם "אוהבים" – התקציב .

חשוב להגדיר תקציב לרכישת המקרן , הדבר יקצר את תהליך הרכישה וימנע מכם התעסקות מיותרת וארוכה , לכן ענו על השאלות שהצגנו , הגדירו מחיר ונשמח לסייע בכל השאר .  תודה ובהצלחה ,  צוות Softec Vision


87 צפיות
bottom of page